Konfa.

Under denna sommaren har jag konfirmerat mig, det blev två veckor i en lägerstuga vid immeln och två läsveckor här hemma :) 
På själva konfirmationsgudstjänsten läste jag o jasmin en sjukt fin dikt som jag vill dela med mig av och tycker att alla borde läsa.


Fotspår.

En natt hade en man en dröm. Han drömde
att han gick längs en strand tillsammans med
Gud. På himlen trädde plötsligt händelser från
hans liv fram. Han märkte att vid varje period i
livet fanns spår i sanden av två par fötter - det
ena spåret var hans, det andra var Guds.

När den sista delen av hans liv framträdde
såg han tillbaka på fotspåren i sanden. Då
såg han att många gånger under sin
levnadsvandring fanns det bara ett par
fotspår. Han märkte också att detta inträffade
under hans mest ensamma och svåra
perioder av sitt liv.

Detta bekymrade honom verkligen och han
frågade Gud om detta. "Herre, Du sa den
gång jag bestämde mig för att följa Dig att
Du aldrig skulle överge mig utan gå vid min
sida hela vägen. Men jag har märkt att under
de allra svåraste tiderna i mitt liv har det
funnits bara ett par fotspår. Jag kan inte förstå
att Du lämnade mig när jag behövde Dig som mest."

Herren svarade : "Mitt kära barn jag älskar dig
och skulle aldrig lämna dig under tider av'
prövningar och lidande. När du såg bara ett
par fotspår - då bar jag dig."




Eftersom att jag inte hade en blogg när jag konfade
mig så tänkte jag lägga upp lite bilder så ni kan få se ändå ;)











och här kommer lite bilder från festen efteråt :D

merima o nicolina.



mina små bus-kusiner ;)


johanna älskar presenter (A)


faster, mormor, morfar o farmor :)


Della, Jasmin, Josse o jag - älskar er (L)


och lite från lägret ;)



HAHAH en kväll när de va tråkigt xD



pärlplattor ;) Josse, Filip, Lollo, Linus, Jag, Alex


blekfisar. 

YEAH ! 


Jasmin hjärtat <3



Och lite till bilder när vi övade (Y)

väldigt fokuserade ;) 


ohyes ;)






Kommentarer
Postat av: F R I D A-what it's like to be me

-otroligt fin dikt. verkligen!



har du skrivit den själv? :)

2010-08-14 @ 00:05:57
URL: http://fridamarklind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0