Varför!?!?

Ohh får spel... !
För folk som ser en tjej och en kille gå bredvid varandra tänker direkt "Dem är tillsammans", och blir man då sedd med olika killar är man en slampa eftersom att man är "tillsammans" med allihopa och bytar kille lika ofta som man bytar t-shirt. Skall man inte kunna få vara med sina killkompisar nudå? 
Och om två tjejer som är nära vänner går bredvid varandra så är dem bara kompisar, lika så med killar. Men neeej. har man olika kön, ja då är man ett par tydligen -.-
Sen om två tjejer kramas och pussar är det bara gulligt, vissa till och med tänder på det. Men om killar skulle göra något sånt öppet framför alla, jo då skulle det vara äckligt och dem vara homosexuella, utan tvekan. Sen förstår jag inte hur människor kan förknippa bögar med "äckligt". Vafan. Alla är människor, låt folket ha vilken sexualitet dem vill och lägga er inte i det om ni inte har något bra att komma med!
Jag och emma har ju tryckt upp såna "Emma♥Johanna" tröjor för att vi är så himla bra vänner, sen diskuterade vi idag att om två killar hade gått runt med såna där det t.ex. hade stått "Emil♥Sven" hade dem blivit sjukt retade i skolan. Folk hade kommit med dumma kommentarer och respekten dem hade innan hade förmodligen försvunnit.
Sen tar vi sporter.. Går en kille och dansar balett, rider, gymnastik - samma där. Då är det gayvarning o.O Man ska syssla med det man tycker är kul och skita i vad andra tycker ! Sen samma sak om tjejer gillar fotboll o bandy, det sägs ju vara "killsporter". Sen stör jag mig på föräldrar vars deras barn inte gör det "dem ska göra utifrån deras kön". Tex pojkar - leka med bilar, dinosaurier ex. och flickor - dockor, barbie, klä ut sig till prinsessor osv. så är det istället tvärtom, ja då är det konstigt och dem börjar oroa sig. "Vad är det för fel på mitt baaaarn?". På vissa arbetsplatser där samma yrke bärs av en kvinna och en man så ska mannen såklart ha högre lön, även om dem har samma arbetsuppgifter, rutiner. allt. Det tycker dem är helt rätt :S

Ohhhhhh jag blir så arg på allt sånt. Även om det inte finns mycket att göra åt saken känns det iallafall liiite bättre nu när jag skrivit av mig, tack o hej. 

Kommentarer
Postat av: Inez

jag blir så glad när folk är såhär kloka <3

2011-06-27 @ 20:16:34
URL: http://polythene.blogg.se/
Postat av: nina

så jävla bra och sant skrivet johanna!

2011-06-27 @ 23:10:27
URL: http://ninakinaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0